[:ca]DEL 10 DE FEBRER AL 31 DE MARÇ (2018)
Horari: De dijous a dissabte 21:30h. Diumenge 20:00h
Preu: 24€. Espectacle en castellà. Durada: 80 min.

   

 

A “Fresa y chocolate” serem espectadors d’un recorregut teatral basat en la pel·lícula cubana del mateix nom. L’actor Joel Angelino encarna tots els personatges del film, i que compta amb la complicitat de dos músics en escena que recreen en directe el ritme cubà.

Autor: Senel Paz
Producció, versió i direcció: Joel Angelino
Arts visuals: Maribel Pozo Ruiz
Coreografia: Leydis Monzón
Disseny d’il·luminació: Daniel Gener
Assessorament: Oscar Molina i Mirtha Ibarra

Actor:
JOEL ANGELINO

(Va interpretar el personaje de Germán, de l’escultor, a la pel·lícula de 1993. Ha participat a pel·lícules com “Buñuel y la mesa del Rey Salomón” de Carlos Saura, “El Misterio Galindez” de Gerardo Herrero o “El Alma de Tacande” de Antonio Fernández Lorenzo)

 

Al piano:
MARÍA LILIA CANO

És graduada de grau mitjà, a Cuba, en Pedagogia musical, i al Conservatori Superior de Música del Liceu, de Barcelona, en Interpretació pianística amb el professor i concertista Daniel Ligorio. Al llarg de la seva carrera ha obtingut diversos reconeixements, tant en el món de la   interpretació pianística com en el de la musicologia. Curriculum

Sinopsi
A la Gelateria Coopelia  de l’Havana comença la relació d’amistat entre un jove militant de la joventut comunista i un homosexual culte i fabulador. Un retrat de la Societat cubana dels anys 80 i un cant a la tolerància.

Context, premis i adaptació teatral
Aquesta versió teatral irromp en el marc del 25 aniversari de la pel·lícula, que es va estrenar en 1993. Quan es filma la pel·lícula, Joel Angelino interpreta el personatge de Germán, l’escultor.

A partir dels premis del film, com el Goya a millor pel·lícula estrangera, l’Ós de plata i la nominació a l’Oscar, aquest espectacle fa una gira per 14 països.

Per a aquesta celebració del 25 aniversari, Angelino ha col·laborat amb la fotògrafa i artista visual Maribel Pozo Ruiz, que amb les seves projeccions, ens va recreant tota la vida a la illa, com un personatge més, dins de la història i també ha comptat amb l’assessoria d’Oscar Molina, Yaneys Cabrera i Mirtha Ibarra, aquesta última, actriu protagonista del film i esposa del seu director, el renombrat cineasta Tomás Gutiérrez Alea.

Joel Angelino , a més de fer “Fresa y Chocolate” ha intervingut en pel·lícules com “Buñuel y la mesa del Rey Salomón” de Carlos Saura, , “El Misterio Galindez” de Gerardo Herrero  o “El Alma de Tacande” d’Antonio Fernández Lorenzo.[:es]DEL 10 DE FEBRERO AL 31 DE MARZO (2018)
Horario: De jueves a sábado a las 21:30h. Domingo 20:00h
Precio: 24€. Espectáculo en castellano. Duración: 80 min.

   

 

En “Fresa y chocolate” seremos espectadores de un recorrido teatral basado en la película cubana del mismo nombre. El actor Joel Angelino encarna todos los personajes del filme, y cuenta con la complicidad de dos músicos en escena que recrean en directo el ritmo cubano.

Autor: Senel Paz
Producción, versión y dirección: Joel Angelino
Artes visuales: Maribel Pozo Ruiz
Coreografía: Leydis Monzón
Diseño de iluminación: Daniel Gener
Asesoramiento: Oscar Molina y Mirtha Ibarra

Actor:
JOEL ANGELINO

(Interpretó el personaje de Germán, del escultor, en la película de 1993. Ha intervenido en películas como “Buñuel y la mesa del Rey Salomón” de Carlos Saura, “El Misterio Galindez” de Gerardo Herrero o “El Alma de Tacande” de Antonio Fernández Lorenzo)

 

Al piano:
MARÍA LILIA CANO

Nace en La Habana, Cuba y comienza sus estudios pianísticos a la edad de 6 años con la compositora y pianista cubana María  Matilde Alea. . Es  graduada en los conservatorios, “Manuel Saumell”, “Amadeo Roldán” de pedagogía musical y de interpretación pianística en el Conservatorio Superior de Música del Liceo de Barcelona con el profesor y concertista Daniel Ligorio. Currículum

Sinopsis

En la Heladería Coopelia de la Habana comienza la relación de amistad entre un joven militante de la juventud comunista y un homosexual culto y fabulador. Un retrato de la Sociedad cubana de los años 80 y un canto a la tolerancia.

Contexto, premios y adaptación teatral

Esta versión teatral irrumpe en el marco del 25 aniversario de la película, que se estrenó en 1993. Cuando se filma la película, Joel Angelino interpreta el personaje de Germán, el escultor.

A partir de los premios del filme, como el Goya a mejor película extranjera, el Oso de plata y la nominación al Oscar, este espectáculo hace una gira por 14 países.

Para esta celebración del 25 aniversario, Angelino ha colaborado con la fotógrafa y artista visual Maribel Pozo Ruiz, que con sus proyecciones, nos va recreando toda la vida en la isla, como un personaje más, dentro de la historia y también ha contado con la asesoría de Oscar Molina, Yaneys Cabrera y Mirtha Ibarrra, esta última, actriz protagonista del filme y esposa de su director, el renombrado cineasta Tomás Gutiérrez Alea.

Joel Angelino, además de hacer “Fresa y chocolate” ha intervenido en películas como “Buñuel y la mesa del Rey Salomón” de Carlos Saura, “El Misterio Galindez” de Gerardo Herrero  o “El Alma de Tacande” de Antonio Fernández Lorenzo.[:]