[:ca]Horaris
60 min. Dimarts i dimecres a les 20:00 H.
Sinopsi
L’actriu Analía Puentes es despulla durant 60` per posar-se a la pell de Maria Antonieta sense filtres. Un text original de l’actriu a partir de diverses fonts (la biografia escrita per Stefan Zweig, cartes originals entre María Antonieta i la seva família, pasquins periodístics i proclames de l’època…) serveix de detonant per a un treball d’encarnació poderós i lliure, en la línia experimental del Laboratori Escola de Jessica Walker. Un tour de force actoral que travessa amb honestedat i risc les diverses facetes del personatge: La reina, l’amant, l’estrangera, la malbaratadora, la mare, l’actriu, la dona, la inadaptada, l’esposa, l’adolescent, la condemnada.
Filla menor de l’emperador austríac Francesc I i de María Teresa, María Antonieta va ser una dona lliure en una època turbulenta. La van casar als 14 anys amb l’hereu al tron de França. Va ser un matrimoni polític destinat a unir als Borbons i els Habsburg, les dues famílies més antigues de la monarquia europea. L’obra relata la seva tempestuosa arribada a Versalles, la frustració davant la fredor del seu espòs, el seu apassionat romanç amb el comte Von Fersen, la seva caiguda en desgràcia arrossegada per l’ona de l’aixecament popular i el seu judici i execució l’any 1793.
Per a desprestigiar a la reialesa, la Revolució havia d’atacar a la reina i en la reina a la dona. No es va estalviar cap calúmnia per a portar-la a la guillotina: tots els vicis, totes les formes de depravació van ser atribuïdes sense vacil·lar a “la lloba austríaca”. De la carrossa d’or al carro de l’escorxador, de luxe a la privació, del triomf a la guillotina, la vida de María Antonieta és el símbol tràgic del brutal naixement d’una nova era en la Història de la Humanitat.
FITXA ARTÍSTICA
- Direcció: Jessica Walker
- Dramatúrgia: Analía Puentes i Camilo Zaffora
(Versió lliure del text “María Antonieta” de Stefan Zweig) - Actriu: Analía Puentes
- Asistencia tècnica: Catalina Calvo
- Construcció de mobiliari: Jorge Gareis
- Fotografia: Ulises Fontana
- Audiovisuals: Bruno Zaffora
[:][:es]Horarios
60 min. Martes i miércoles a las 20:00H
Sinopsis
La actriz Analía Puentes se desnuda durante 60` para ponerse en la piel de María Antonieta sin filtros. Un texto original de la actriz a partir de diversas fuentes (la biografía escrita por Stefan Zweig, cartas originales entre María Antonieta y su familia, pasquines periodísticos y proclamas de la época…) sirve de detonante para un trabajo de encarnación poderoso y libre, en la línea experimental del Laboratorio Escuela de Jessica Walker. Un tour de force actoral que atraviesa con honestidad y riesgo las diversas facetas del personaje: La reina, la amante, la extranjera, la derrochadora, la madre, la actriz, la mujer, la inadaptada, la esposa, la adolescente, la condenada.
Hija menor del emperador austríaco Francisco I y de María Teresa, María Antonieta fue una mujer libre en una época turbulenta. La casaron a los 14 años con el heredero al trono de Francia. Fue un matrimonio político destinado a unir a los Borbones y los Habsburgo, las dos familias más antiguas de la monarquía europea. La obra relata su tormentosa llegada a Versalles, la frustración ante la frialdad de su esposo, su apasionado romance con el conde Von Fersen, su caída en desgracia -arrastrada por la ola del levantamiento popular- y su juicio y ejecución en 1793 .
Para desprestigiar a la realeza, la Revolución tenía que atacar a la reina y en la reina a la mujer. No se ahorró ninguna calumnia para llevarla a la guillotina: todos los vicios, todas las formas de depravación fueron atribuidas sin vacilar a “la loba austriaca”. De la carroza de oro al carro del matadero, de lujo a la privación, del triunfo a la guillotina, la vida de María Antonieta es el símbolo trágico del brutal nacimiento de una nueva era en la Historia de la Humanidad.
FICHA ARTÍSTICA
- Dirección: Jessica Walker
- Dramaturgia: Analía Puentes i Camilo Zaffora
(Versión libre del texto “María Antonieta” de Stefan Zweig) - Actriz: Analía Puentes
- Asistencia técnica: Catalina Calvo
- Construcción de mobiliario: Jorge Gareis
- Fotografía: Ulises Fontana
- Audiovisuales: Bruno Zaffora[:]
QUÈ EN DIUEN ELS MITJANS?
Recull de premsa
“L’obra relata la seva turmentosa arribada a Versalles, la frustració davant la fredor de la seva parella, l’apassionada aventura amb el comte Von Fersen, la caiguda en desgràcia per l’onada de l’aixecament popular i el seu judici i execució el 1793”. →
TEATRE BARCELONA
L’espectacle “és un unipersonal teatral i poètic, una encarnació delirant i honesta de la víctima més cèlebre de la Revolució Francesa.”→
Teatral.net
“La propuesta es de pequeño formato, un monólogo cercano que permite al espectador ser testigo del relato en primera persona de la vida de María Antonieta.”→
Culturalia
[:ca]”Un text original de l’actriu, a partir de diverses fonts, cartes originals escrites entre Maria Antonieta i la seva familia,pasquins periodístics i proclames de l’època” →[:es]”Un text original de l’actriu, a partir de diverses fonts, cartes originals escrites entre Maria Antonieta i la seva familia,pasquins periodístics i proclames de l’època” →
[:]
Jorge Pisa (Indienauta)
[:ca]”Un tour de force actoral que travessa amb honestedat i risc les diverses facetes del personatge: La reina, l’amant, l’estrangera, la malbaratadora” →[:es]”Un tour de force actoral que travessa amb honestedat i risc les diverses facetes del personatge: La reina, l’amant, l’estrangera, la malbaratadora” →
[:]
TresC
[:ca]”El retrat biogràfic del personatge va desde la seva arribada a Versalles fins la caiguda en desgràcia i la seva execució al 1793″ →
[:es]”El retrat biogràfic del personatge va desde la seva arribada a Versalles fins la caiguda en desgràcia i la seva execució al 1793″ →[:]
[:ca] BCN CULTURA[:es] BCN CULTURA[:]
“Un trabajo de encarnación poderoso y libre, en la línea experimental del Laboratorio Escuela de Jessica Walker” →
Barna Photo Press (Kferriz)
“Una encarnació delirant d’una víctima de la Revolució Francesa” →
[:ca]Miquel Gascón (Teatre Barcelona) [:es]Miquel Gascón[:]
QUÈ EN DIUEN ELS MITJANS?
“L’obra relata la seva turmentosa arribada a Versalles, la frustració davant la fredor de la seva parella, l’apassionada aventura amb el comte Von Fersen, la caiguda en desgràcia per l’onada de l’aixecament popular i el seu judici i execució el 1793”. →
TEATRE BARCELONA
L’espectacle “és un unipersonal teatral i poètic, una encarnació delirant i honesta de la víctima més cèlebre de la Revolució Francesa.”→
Teatral.net
“La propuesta es de pequeño formato, un monólogo cercano que permite al espectador ser testigo del relato en primera persona de la vida de María Antonieta.”→
Culturalia
[:ca]”Un text original de l’actriu, a partir de diverses fonts, cartes originals escrites entre Maria Antonieta i la seva familia,pasquins periodístics i proclames de l’època” →[:es]”Un text original de l’actriu, a partir de diverses fonts, cartes originals escrites entre Maria Antonieta i la seva familia,pasquins periodístics i proclames de l’època” →
[:]
Jorge Pisa (Indienauta)
[:ca]”Un tour de force actoral que travessa amb honestedat i risc les diverses facetes del personatge: La reina, l’amant, l’estrangera, la malbaratadora” →[:es]”Un tour de force actoral que travessa amb honestedat i risc les diverses facetes del personatge: La reina, l’amant, l’estrangera, la malbaratadora” →
[:]
TresC
[:ca]”El retrat biogràfic del personatge va desde la seva arribada a Versalles fins la caiguda en desgràcia i la seva execució al 1793″ →
[:es]”El retrat biogràfic del personatge va desde la seva arribada a Versalles fins la caiguda en desgràcia i la seva execució al 1793″ →[:]
[:ca] BCN CULTURA[:es] BCN CULTURA[:]
“Un trabajo de encarnación poderoso y libre, en la línea experimental del Laboratorio Escuela de Jessica Walker” →
Barna Photo Press (Kferriz)
“Una encarnació delirant d’una víctima de la Revolució Francesa” →